8Kwi
DMS

5 nowych zasad sprzedaży i obsługi klienta

David Meerman Scott nie po raz pierwszy zabiera nas w podróż po świecie nowych mediów oraz nowych praw marketingu i sprzedaży. I tym razem jego najnowsza książka – Nie przeszkadzaj klientowi w zakupach – w bardzo przejrzysty sposób systematyzuje wiedzę o postawach i motywacjach klientów, a także zasadach, które wkrótce wywrócą do góry nogami to, jak działają firmy.

Skorzystają klienci, skorzysta firma

Miałem okazję czytać wspomnianą publikację jakiś czas temu, jak również napisać kilka słów zamieszczonych na okładce. Autor trafnie zauważa, że aby dziś budować przewagę konkurencyjną na poziomie procesów marketingowo-sprzedażowych, potrzebne jest opanowanie pięciu nowych zasad sprzedaży i obsługi klienta. Znasz je? Ile z nich stosujesz:

  • po pierwsze – narracja;
  • po drugie – treść;
  • po trzecie – duże zbiory danych;
  • po czwarte – sprzedaż elastyczna;
  • po piąte – kontakt w czasie rzeczywistym.

Jak przełożyć te zasady na praktykę i procesy marketingowe? Mój komentarz na Blogach Liderów Biznesu Harvard Business Review Polska.

Czytaj dalej

P.S.
Miałem okazję poznać Davida, kiedy był gościem Harvard Business Review Polska i przywiózł do Polski ideę real-time marketingu – na długo zanim koncepcję tę rozpropagował przykład Oreo. Tym bardziej cieszę się z jego kolejnej wizyty nad Wisłą – już w maju.

Podziel się