10Mar

Content marketing udawany

Content marketing mylnie kojarzony jest tylko w prostymi mechanizmami leadowania takimi jak: pobierz raport – zostaw dane i udawaj. Udawanie przejawia się tu na 2 sposoby: my będziemy udawać, że zależy nam na twojej wiedzy, ty udawaj, że ona cię interesuje i zostawiasz nam prawdziwe dane kontaktowe…

Próbka produktu na poziomie komunikacji

Oczywiście zobrazowany powyżej taktyczny wymiar tego podejścia nie jest do końca bezużyteczny, ale w gruncie rzeczy chodzi o coś innego. Głęboki wymiar content marketingu opiera się na tym, aby odbiorca doświadczył produktu na poziomie komunikacji, zanim faktycznie wejdzie z nim w interakcję, a jednocześnie aby było to dla niego użyteczne – w ten sposób buduje się wartość w interakcji marketingowej i jednocześnie wychodzi z modelu intruza.

To szczególnie istotne w B2B, gdzie proces zakupu jest o wiele bardziej racjonalny niż w B2C. Mimo całego trendu myślenia o relacjach z klientami w kategoriach human 2 human, w dalszym ciągu proces zakupowy w B2B jest bardziej sformalizowany i uporządkowany. Dlatego tym bardziej biorąc to pod uwagę celem strategii content marketingowej powinno być również odpowiadanie na wszystkie wyzwania oraz ewentualne obiekcje potencjalnego klienta. W ten sposób zaoszczędzisz jego i swój czas – i to jedna z kluczowych korzyści z content marketingu w B2B.

Podziel się