15Sty
Efektywny profil handlowca na LinkedInie

Efektywny profil handlowca na LinkedInie

Szukasz pracy, szukasz biznesu – szukasz na LinkedIn. Inni też szukają – być może Ciebie. Co zrobić, aby łatwo mogli Cię znaleźć albo abyś Ty znalazł ich? Jak generować leady, które przyniosą Ci realny zysk? Zbuduj efektywny profil na LinkedIn. To nie takie trudne, ale uważaj… na siebie i zachłyśnięcie się nową zabawką – szczególnie, kiedy zarządzasz zespołem sprzedawców.

Model BWPH

Zasypywanie potencjalnych klientów komunikacją przez co bardziej nadpobudliwych handlowców, przyniesie więcej szkody niż pożytku. W ramach standardów komunikacji trzeba zatem zdefiniować pytania kontrolne, które musi zadać sobie sprzedawca przed nawiązaniem kontaktu. Z pomocą przychodzą tu Barbara Giamanco i Kent Gregoire – autorzy artykułu Tweetuj, zawieraj znajomości, sprzedawaj opublikowanego na łamach Harvard Business Review Polska. Opisują w nim metodę IBM – model BWPH. To 4 pytania weryfikacyjne:

  • Czy klient dysponuje potrzebnym budżetem?
  • Czy osoba, z którą się kontaktuję, ma władzę, aby dokonać zakupu?
  • Czy klient naprawdę potrzebuje danego produktu lub usługi?
  • Czy nasz harmonogram dostaw odpowiada oczekiwaniom klienta?

Jeśli odpowiedź na wszystkie pytania to tak, warto spróbować swoich sił i skontaktować się z daną osobą. Jak dalej poprowadzić tę konwersację? Skąd wiadomo, że przyniesie ona zysk? Na te i inne pytania odpowiadam w artykule Efektywny profil na LinkedIn opublikowanym w styczniowym wydaniu magazynu Nowa Sprzedaż. Zapraszam do pobrania tekstu. Miłej lektury!

Czytaj dalej
Podziel się