26Paź
Produkt nie żyje

Produkt nie żyje

Jedno z P marketingu ma poważne kłopoty, ponieważ jego idea przestaje być źródłem przewagi konkurencyjnej, czyli powodem dla którego ktoś wybiera jedno dobro zamiast drugiego. Mówiąc wprost: ludzie nie kupują produktów dla samych produktów. Co zatem robić, aby dalej móc je sprzedawać?

Zabójcą produktu jest… marketing

Kiedy Benjamin Barber ogłosił w Skonsumowanych spełnienie największego marzenia marketingu, czyli oddzielenie się go od produktu, miało mieć to charakter wręcz złowieszczy – parafrazując: jak to – mamy kupować szwajcarskie zegarki, tylko dlatego, że są szwajcarskiej marki a mechanizm w środku jest nieważny? Cóż… właśnie tak. W końcu gdyby chodziło tylko o sam produkt, wszyscy nosili by tanie zegarki elektroniczne. Z różnych przyczyn jednak tak się nie dzieje. Dlaczego? Jak firmy powinny działać w czasach hiperkonkurencji? Co robić?

Na te i inne pytania odpowiadam w artykule Produkt nie żyje opublikowanym na łamach INN Poland.

Czytaj dalej
Podziel się