23Mar
Strategia w marketingu cyfrowym

Strategia w marketingu cyfrowym

Czy ktoś jeszcze wątpi w sens działań marketingowych z wykorzystaniem mediów cyfrowych? Jeśli nie, prawdopodobnie weszliśmy już w fazę, kiedy łatwo nam przyjąć ten obszar za standard i… popełnić masę błędów wynikających z braku refleksji nad celami cyfryzacji strategii marketingowej. Jak tego uniknąć?

Strategia cyfrowa a cyfryzacja strategii

Rozmawialiśmy o tym z Agnieszką Węglarz. Poniżej kilka refleksji z mojej strony w kontekście strategii w marketingu cyfrowym:

Strategia digitalowa służy nie tylko do generowania leadów, ale faktycznie – dla wielu klientów B2B to często odkrycie, że internet naprawdę może ich dostarczać. Jeśli postawimy sobie to jako główny cel strategii, pojawia się kolejne pytanie: komu naprawdę sprzedajesz? Czy jest to pojedyncza osoba, czy może jakieś centrum decyzyjne – grupa, którą musisz najpierw zidentyfikować, a potem poznać bliżej, aby móc do niej dotrzeć. W tym celu tworzy się profile idealnych klientów, które nie tylko pogłębiają naszą wiedzę o nich, ale przede wszystkim pomagają przejść w tryb refleksji nad faktycznymi potrzebami czy bólami naszych klientów. Jeżeli to wiemy, jesteśmy w stanie dotrzeć do nich przez cyfrowe kanały komunikacji, ponieważ w internecie nikt nie jest w pełni anonimowy – zostawia ślad. A dzięki znajomości tak zwanej cyfrowej mowy ciała, jesteśmy w stanie wyciągać kolejne wnioski o zachowaniach potencjalnych klientów i wpływać na ich proces zakupowy. Niemniej to niemożliwe bez jasnego określenia, kto jest faktycznie Twoim klientem.

To jednak nie wszystko. Pełną wersję naszej rozmowy znajdziesz na stronie Agnieszki – zapraszam!

Czytaj dalej
Podziel się