25Lis
Współtworzenie wartości w procesie sprzedaży

Współtworzenie wartości w procesie sprzedaży

Mamy świetne produkty, które mogą podbić rynek. Poświęciliśmy dużo czasu, aby je dopracować. Klienci powinni się na nie rzucić – dla swojego dobra. Teraz wystarczy tylko poczekać na cud i możemy liczyć zyski – śmiejesz się z tej strategii sprzedaży? Uważaj, być może sam ją właśnie realizujesz.

Produkt nie wystarczy

Kiedy spojrzysz na jakąkolwiek listę aktualnych wyzwań firm, praktycznie we wszystkich branżach powtórzą się dwa:

  • Jak sprzedawać więcej? Firmy i klienci funkcjonują w czasach hiperkonkurencji i nadmiaru. Co to oznacza? Zrób prosty test: zgłosił się do Ciebie klient, który powiedział, że chciałby kupić połowę Twojej rocznej produkcji. Czy byłbyś w stanie w relatywnie krótkim terminie odpowiedzieć na jego potrzebę? W większości przypadków nie byłby to problem. Sęk w tym, że taki klient się nie zgłasza. Zatem elementem ograniczającym rozwój biznesu jest przęsło marketingowo-sprzedażowe – będziesz sprzedawać więcej, jeśli potrafisz.
  • Jak zrekrutować ludzi? Najlepszych, odpowiednich, a często jakichkolwiek – na rynku występuje niedobór talentów, który dodatkowo pogłębia niż demograficzny.

Jak odpowiedzieć na wspomniane wyzwania? Piszę o tym w artykule Współtworzenie wartości w procesie sprzedaży, który rozpoczyna cykl Cyfrowa transformacja sprzedaży w magazynie Nowa Sprzedaż. Zapraszam do pobrania tekstu. Miłej lektury!

Czytaj dalej
Podziel się