15Gru
Strategia tu i teraz

Strategia tu i teraz

Robert Lewandowski strzela pięć bramek w dziewięć minut. Barack Obama zostaje przyłapany w siłowni hotelu Marriott. Świat podbija zdjęcie łasicy podróżującej na plecach lecącego dzięcioła. Widzisz to wszystko i chcesz działać, ale tylko gorzko się do siebie uśmiechasz: no tak, już dawno mówiłem o real-time marketingu, ale oni oczywiście wiedzą lepiej – stwierdzasz z przekąsem i… masz rację.

3 filary cyfrowej transformacji marketingu

Oni – zarządzający – też mają rację, ponieważ: boją się, nie mają odpowiedniego procesu , a Ty nie potrafiłeś im sprzedać tej strategii. Zła wiadomość: Twoja firma straci przez to wielu klientów, a jeśli ci odejdą, Ty stracisz pracę… Skąd ten czarny scenariusz?

Cyfrowa transformacja marketingu opiera się na 3 filarach:

  • stosowaniu strategii adekwatnej do obecnych wymagań klientów,
  • wspartej odpowiednią, zaawansowaną technologią
  • oraz kompetencjami nowoczesnego marketera.

To jedyna droga, aby firma potrafiła w pełni wykorzystywać możliwości, jakie dziś otwiera przed nią globalizujący się świat, którego fundamentem są bity. Wykształcenie w organizacji nawyku działania w czasie rzeczywistym to z kolei esencja nowoczesnej strategii marketingowej.

Niestety mimo powagi sytuacji niewiele firm radzi sobie na tym polu przynajmniej poprawnie – statystycznie Twoja również… Poznaj 3 powody, dlaczego real-time marketing nie jest dla Ciebie. Czy chcesz to zmienić? Po co? A przede wszystkim – jak?

Na te i inne pytania odpowiadam w artykule Strategia tu i teraz opublikowanym w listopadowo-grudniowym wydaniu magazynu Marketer+. Zapraszam do pobrania tekstu. Miłej lektury!

Zachęcam też do lektury 2. części cyklu – artykułu Nowy ład marketingowy.

Czytaj dalej
Podziel się