Jesteś Cyborgiem a może Dzikim? Co musisz mieć, aby odnieść sukces dziś i uniknąć klęski jutro? Czego o rewolucji technologicznej możesz nauczyć się dzięki… rewolucji przemysłowej?
Konferencja HR Tech
Na te i inne pytania udzieliłem odpowiedzi podczas konferencji HR Tech 22.04.2015 r. zorganizowanej przez Wolters Kluwer Polska, a następnie powtórzyłem je w wywiadzie dla portalu Wyzwania HR. Poniżej prezentacja, zaś na dole link do artykułu, który zawiera kluczowe myśli z wystąpienia i tłumaczy myśli ze slajdów – te niestety (jeszcze) same nie mówią.
Wywiad dla serwisu Wyzwania HR
Skąd właściwie ta metafora – Cyborg kontra Dziki? Czy któraś strategia jest lepsza? Jakich cech potrzebujesz, aby nie tylko działać w oparciu o obie, ale też aby sprawić, by sukces był czymś ciągłym, nie zaś dziełem przypadku?
Obie te postawy nie niosą kluczy do zrozumienia zmian, ponieważ obie są podatne na pewne pułapki. Jeśli chodzi o Cyborga jest to pułapka utowarowienia. W związku z tym, że rozwijamy produkty, standaryzujemy je, zwiększa się też łatwość ich replikowania, przez to z kolei zmniejsza się koszt ich wytworzenia. Konkurujemy obniżając ceny, ale robiąc to w nieskończoność, jesteśmy skazani na śmierć biznesową. W przypadku Dzikiego pułapką jest nieskalowalność. Cóż z tego, że możemy raz czy drugi zaoferować genialny produkt, skoro nie potrafimy go replikować.
Mówiłem na łamach portalu Wyzwania HR, gdzie znajdziesz pełny wywiad – odpowiedzi na kolejne pytania oraz rozwinięcia poszczególnych myśli.
Cyborgi kontra Dzicy w marketingu
O tym z kolei jak te 2 postawy wpływają na marketing mówiłem podczas European Marketing Automation Congress 25.11.2014 r. – obejrzyj fragment wystąpienia.
