Czym jest social selling? To nic innego jak leadowanie w całym znaczeniu tego słowa. Przy użyciu narzędzi komunikacji bezpośredniej, a nie jak w przypadku strategii komunikacji w mediach społecznościowych, marketingowej. Chodzi o procesy pozwalające pozyskiwać i pielęgnować kontakty, prowadzące w dalszych krokach do sprzedaży. Jak to robić?
4 największe korzyści
Kluczową korzyścią jest oczywiście namierzenie decydentów, czyli osób, które wpływają bezpośrednio na to, że jakiś proces sprzedażowy może zakończyć się sukcesem. W dalszych krokach działania sprzedażowe z wykorzystaniem mediów społecznościowych są też sposobem na pielęgnowanie leadów, mogą też pomagać redukować koszty podtrzymywania relacji z klientami. Ważne jest także budowanie eksperckiego wizerunku, który sprawia, że jesteśmy w stanie pokazać, jak możemy pomóc komuś rozwinąć jego biznes. Niewielu z nas chce mieć w swojej sieci kontaktów sprzedawców, którzy budzą skojarzenia z wciskaniem nam tego, czego nie chcemy. Za to każdemu przyda się relacja z ekspertem, który może pomóc rozwiązać któryś z naszych problemów.
Co zrobić, aby wspomniane korzyści trafiały na nasze konto? Dlaczego potrzebujesz koncepcji 4P? Jak zaplanować strategię social sellingu? Na te i inne pytania odpowiadam w komentarzu na ten temat opublikowanym w magazynie Nowa Sprzedaż. Zapraszam do pobrania tekstu. Miłej lektury!
Czytaj dalej